يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ,21 April 2019
 
 
مصرف زیاد مکمل های ویتامین موجب مشکلات گوارشی می شود
 
طبق نتایج یک مطالعه جدید، مصرف مکمل های ویتامین ممکن است موجب سوزش معده در برخی افراد شود.
 
به گزارش فانا، مکمل های ویتامین می توانند موجب افزایش انرژی، کاهش وزن، کاهش استرس، بهبود عملکرد و کاهش چین و چروک های پوست شوند، اما مصرف بیش از اندازه آنها نیز می تواند منجر به عوارض جانبی ناخواسته ای شود.دکتر «دیوید کاتز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این قرص ها می توانند موجب تحریک مری شده یا اجازه دهند میزانی از اسید معده بعد از ورود به معده مجدد به مری بازگردد.»

وی همچنین تاکید می کند که سوزش معده می تواند ناشی از شکل یا اندازه قرص نیز باشد و تغییر نوع برند آن قرص هم ممکن است به کاهش این درد کمک کند.

اما اگر همچنان این مشکل ادامه داشت بهتر است مصرف آن مکمل متوقف شود.

محققان عنوان می کنند ویتامین های مایع هم می توانند جایگزین مناسبی باشند چراکه بلع و هضم شان راحت تر بوده و تحریک معده را به حداقل می رساند.
 
کد مطلب : ۱۷۰۵۹
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸
۰
 
مرجع : خبرگزاری مهر
 

ارسال
 
گروه های خبری :