سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ,28 June 2022
 
 
بیش از نیمی از والدین و زنان باردار هدف بازاریابی تهاجمی شیرخشک قرار می‌گیرند
 
 
به گزارش فانا، بیش از نیمی از والدین و زنان باردار که برای گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت و یونیسف مورد بررسی قرار گرفتند، می‌گویند هدف بازاریابی شرکت‌های شیرخشک قرار گرفته‌اند که بیشتر آنها استانداردهای بین‌المللی در مورد شیوه‌های تغذیه نوزاد را نقض می‌کنند.

گزارش "چگونه بازاریابی شیرخشک بر تصمیمات ما در مورد تغذیه نوزادان تاثیر می‌گذارد" حاصل مصاحبه با والدین، زنان باردار و کارکنان بهداشتی در ۸ کشور است.

این گزارش، استراتژی‌های بازاریابی سیستماتیک و غیراخلاقی را آشکار می‌کند که توسط صنعت ۵۵ میلیارد دلاری شیرخشک استفاده می‌شوند تا بر تصمیمات والدین در مورد تغذیه نوزادان تاثیر بگذارند.

پیام‌هایی که والدین و کارکنان بهداشتی از سوی این تبلیغات دریافت می‌کنند، اغلب گمراه‌کننده و از نظر علمی بی‌اساس است و قوانین بین‌المللی بازاریابی جایگزین‌های شیر مادر را نقض می‌کنند.

مدیرکل WHO گفت: بازاریابی شیرخشک به طور غیرقابل قبولی فراگیر، گمراه‌کننده و تهاجمی است و باید فورا جلوی آن گرفته شود تا از سلامت کودکان محافظت شود/WHO.
 
کد مطلب : ۴۱۱۰۸
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۷
۰
 
 

ارسال
 
گروه های خبری :