دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ,8 August 2022
 
 
ثبت نخستین مرگ ناشی از عوارض جانبی تزریق واکسن کووید در آفریقای جنوبی
 
 
به گزارش فانا، رگولاتور بهداشتی آفریقای جنوبی روز پنجشنبه نخستین مرگ ناشی از تزریق واکسن کووید جانسون و جانسون را در این کشور گزارش و اعلام کرد که بین مرگ رخ داده و تزریق این واکسن ارتباطی مستقیم وجود دارد.

دانشمندان اعلام کردند: فرد فوت شده بلافاصله پس از تزریق واکسن جانسون و جانسون دچار اختلال عصبی نادر سندرم گیلن باره (GBS) شد و به بیمارستان مراجعه کرد. پس از آن فرد در دستگاه ونتیلاتور قرار گرفت و در ادامه درگذشت.

مشخصات این فرد به دلایل محرمانه فاش نشده است.

در جولای سال قبل مقام‌های آمریکا هشداری را به برگه اطلاعات واکسن جانسون و جانسون اضافه کردند که در آن داده‌ها حاکی از افزایش خطر ابتلا به سندرم گیلن باره طی شش هفته پس از تزریق این واکسن است.

به گفته مدیر اجرایی سازمان رگولاتوری محصولات بهداشتی آفریقای جنوبی مزایای واکسیناسیون هنوز بسیار بیشتر از خطرات آن است و از حدود ۹ میلیون دوز واکسن جانسون و جانسون تزریق شده در آفریقای جنوبی تاکنون، این اولین مورد بروز عارضه جانبی GBS است/رویترز.
 
کد مطلب : ۴۳۳۷۰
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۰
۰
 
 

ارسال
 
گروه های خبری :